خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین/دستاوردهای انقلاب؛

ساخت ۵۳۲ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم 

ساخت ۵۳۲ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه مشارکت ها، در سال گذشته ۴۷۷ واحد و در دولت جدید ۵۳۲ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف سازمان دادیم که این هم رشد خوب و قابل توجه ای بوده است و امیدواریم که این امار در طی سالجاری و سال ۱۴۰۲ به مرز صفر برسد. یعنی ما در حوزه جامعه هدفمان فرد بدون مسکن و معلول و اسیب دیده نداشته باشیم.  
کد خبر: ۹۴۸۹۵۲۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

قزوین_ به گزارش خبرگزاری بسیج، علی دهباشی پور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری کمیته همیاری چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی که با حضور هفت نفر از مدیران کل استان قزوین در سالن جلسات اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین برگزار شد بیان کرد: ما در دولت سیزدهم در برخی حوزه ها شاهد رشد و افزایش بسیار خوبی بوده ایم. اعتبارات عمرانی بهزیستی در بخش های ادارات و بخش های دولتی و همچنین فضاهای فیزیکی که دولتی است هزینه می شود اما در اختیار بخش های غیر دولتی و خیریه ها و غیره است و توسط انها بهره برداری می شود، ۸۵ درصد رشد داشته است و از مبلغ ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان به بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: اعتبارات درآمد اختصاصی در حوزه های جاری ۷۵ درصد رشد داشته و از مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. اعتبارات درامد اختصاصی در حوزه عمرانی از مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده یعنی در حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اعتبارات ابلاغی که به همت نمایندگان مجلس و رئیس جمهور، در سطح کشور رشد بسیار خوبی داشته و با ۱۲۰ درصد رشد از مبلغ ۳۳ میلیارد تومان به مبلغ حدود ۷۲ میلیارد تومان افزایش پیدا یافته است. اگر چه تورم و افزایش قیمت ها به ویژه در حوزه هایی همچون درمان و معیشت، تجهیزات توانبخشی که نیازهای ضروری و روزمره جامعه هدف ما است اما این مبلغ افزایش اعتبار توانسته بخش های زیادی از نیازهای ما را در سال ۱۴۰۰ مرتفع نماید و امیدواریم امسال هم با قولی که نمایندگان استان داده اند و تغییراتی که در لایحه بودجه به وجود امده، همه ان ها به ثمر برسد و امسال هم شاهد افزایش قابل قبولی از مجموع اعتبارات تخصیصی باشیم.

وی افزود: در حوزه اعتبارات هزینه ای هم که اعتبارات جاری استان است بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش در سال گذشته داشتیم و امیدواریم امسال این میزان بیش از این ارقام باشد. اما استان باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبار نماید.

دهباشی پور یادآور شد: استان قزوین به لحاظ کسب درامد، استان برخورداری است. قزوین بعنوان استان صنعتی و یک قطب کشاورزی ظرفیت های خیلی خوبی دارد اما از این ظرفیت ها الودگی هایش نصیب مردم و درامدش نصیب دیگر شهرها می شود و اگر اغراق نباشد این ظلم بزرگی در حق استان قزوین است. خیلی از مشکلاتی که در حوزه اسیب ها داریم به ویژه آسیب های جسمی ثمره همین الودگی ها و ناشی از ان است و این درامد اگر برای رفع همان اسیب ها و هم بهبود صنایعی که آسیب ایجاد می کنند هزینه نشود، جفا به مردم است و امیدواریم تصمیمات جدی و قاطعی در این زمینه گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه مشارکت ها،در سال گذشته ۴۷۷ واحد و در دولت جدید ۵۳۲ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف سازمان دادیم که این هم رشد خوب و قابل توجه ای بوده است و امیدواریم که این امار در طی سالجاری و سال ۱۴۰۲ به مرز صفر برسد. یعنی ما در حوزه جامعه هدفمان فرد بدون مسکن و معلول و اسیب دیده نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: رشدی که در حوزه مشارکت های مردمی داشتیم منجر به این شده است که ما در پایان عملکرد دولت سیزدهم تا پایان ماه گذشته بیش از ۳۱ میلیارد تومان اورده نقدی و غیر نقدی و خدماتی داشته باشیم. رشد بیش از ۴۰ درصد بیانگر دو نکته مهم است ؛ مردم قزوین مردمی شریف و دست بخیر هستند که علی رغم تورم و افزایش قیمت ها و مشکلاتی که برای امورشان وجود داشته در عین حال با وجود کرونا و مشکلات و معضلات اقتصادی ناشی از ان، مردم دست از حمایت و کار خیر برنداشته اند و این هم شایسته تقدیر و هم ساماندهی بیش از بیش ما برای این ظرفیت بسیار عظیم است. 

دهباشی پور بیان کرد: یکی از طرح های اداره کل بهزیستی، غربالگری پیشگیری از الزایمر است که اخیرا به همت انجمن الزایمر کشور آغاز شد و فاز اجرایی ان تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد و نتایج ان هم انتشار خواهد یافت. همچنین تفاهم نامه هایی با بسیج سازندگی چه در حوزه ساخت و چه در حوزه مناسب سازی منازل مددجویان، در حوزه ساخت ساختمان اداری با بنیاد مسکن در حوزه مسکن مددجویی با بنیاد شهید در حوزه ارائه خدمت به مادران و پدران عزیز شهدا، حوزه سالمندان و تفاهم نامه با هلال احمر در حوزه ارائه خدمات درمانی به ویژه دارویی، هماهنگی با گروه های جهادی در ساخت مسکن در مناطق صعب العبور از جمله برنامه های این اداره کل بوده است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار